h-vetsveckan är över!

H-vetes-veckan är över!!! Full rusch i butiken för Martin och måndag tom torsdag var jag i Gävle varje dag förra veckan. Upp kl.05.15, det känns som att kliva upp mitt inatten. Inga lugna kvällar var det direkt heller. På tisdagen avslutning på babysim och julbord på onsdagen. På fredagen hade Indra ledigt från dagis och det var meningen att Lena skulle komma hit med sina grabbar. Tyvärr hade minstingen fått luftrörskatarr som smittade så det blev inget av med det. Jag tog med Indra till öppna förskolan istället men det var så stojjigt där att jag var tvungen att åka hem för att jag fick huvudvärk. Så var den dan förstörd... Jag låg på soffan med migrän & Indra plockade ut varenda blöja som fanns i det nyköpta paketet & gjorde en lång rad av dem runt vardagsrummet.

I lördags åkte jag & köpte en julgran & passade på att handla lite när Martin kommit hem från jobbet. Under den tiden jag var borta, ca 1,5 timme, snöade det ca två decimeter. Det fullkomligen vräkte ner. Betty blev alldeles vild när hon kom ut. Hon verkligen älskar snö. Jag tog de sista stygnen i lördags oxå så nu kan hon vara ute på gården & "plöja" i snön.

Idag har jag jobbat & varit hos frissan och tagit Indra till bvc för mätning & vägning. Väl där så fick jag en inre syn av almanackan & insåg att jag var där på fel dag. Mycket riktigt! Vid koll med barnsköterskan så var det tisdag vi skulle dit men vi fick mäta & väga idag istället. Hur mkt det var har jag inte i huvudet men kurvorna så ok ut nu. Mona tyckte att Indra pratade jättebra och Indra sjöng en stump av ngn hemmasnickrad visa + räknade upp alla siffror hon kan.

Nä nu äre CSI Vi hörs!
/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback