Hemma i trökvädret

Skriver mer i kväll skrev jag, men det gjorde jag inte! Hm vad hände igår kväll då? Jag la mig och sov en stund hemma hos ma & pa och var sedan lika groggy som Betty, men efter en rejäl kopp kaffe & lite godis så var jag fit for fight igen. Vi for hem till Martin, Indra var en ängel hela bilresan denna gång. Betty var helt döven fortfarande när vi kom hem. Medicin inbakat i leverpastej gick bra att äta & sen åt hon några kulor och drack lite vatten innan hon somnade igen. Hon äter nu förutom rimadylen oxå antibiotika; clindabuc. Den ska vara rejält stark så jag hoppas att hon inte blir dålig i magen. Jag får köpa hem lite a-fil & försöka få i henne. Andra tips för att skona magen mottages tacksamt! Jag tror att antibiotikan underlättar läkningen av såret oxå.

Idag sov vi länge hela familjen sedan åt vi äggröra, bacon, korv & rostade mackor. Jättegott! Det här ska bli en vana vi behåller hoppas jag. (På söndagar alltså) Indra & jag for till Söderala och badade. Indra var som vanligt helt vild när vi kom ner i basängen. Det är som att hålla i vatten. Hon hoppar från kanten & simmar/dyker till stegen för att göra samma sak igen hur många gånger som helst. Det är en fröjd att se henne men jobbigt att hålla ordning på henne. :-) Jätteskönt att hitta på nå't eftersom det känns som kväll när det blir så mörkt ut av det trista skitvädret. 0-1 grad & mulet. Urtrist! Det kunde väl vara några minusgrader så att vi slipper slasket.

Hare' så bra! /Anna

PS Nu när jag kollar på Bettys sår så tror jag att den här vetten använde betydligt fler stygn för att dra ihop såret. Det ser ut som om det sitter ihop bättre än vid första försöket. Eller så måste man ha fler stygn bara pga dränen, inte vet jag. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback