ihopsydd igen

Nu sitter jag hos ma & pa & skriver. Betty skrämde nästan skiten ur mig inatt...
Vid tretiden tog jag ut henne för att hon pep så hemskt. För att hon överhuvudtaget ska gå ner för trappan så måste jag ta av henne tratten. Betty kissade medan jag stod i morgonrock på bron. Sedan kom hon glatt in & tratten åkte på igen. Vid halvfem var det samma gnäll igen & en ruggig stank i sovrummet, typ äggmök. :x(   Jag ut på bron igen & Betty såg ut som en ostkrok borta vid uthuset & det luktade ända bort till mig: (ca 10m) Men när jag ropade på henne bara gick hon. Hon stack inte eller följde nå't spår eller så. Jag visslade ordentligt & ropade ett skarpt hit vilket alltid brukar funka i sådana situationer, men icke, hon bara gick. Jag snabbt in & på med stövlar & jacka & ut efter Betty som var utan tratt igen. Jag hörde hur det prasslade i gräset & vassen nermot sjön så jag visslade & ropade samtidigt som jag gick efter & försökte lyssna från vilket håll prasslet kom. Efter en stund blev det alldeles tyst & inget såg jag. Jag letade en stund, ca 20min, & hörde sedan tidningsbudet & sprang upp till vägen för att hör om hon sett nå't. Hon lovade att hålla utkik och höra av sig eller komma med Betty om hon hittade henne. Precis då hörde jag ett skall på avstånd. Jag sprang ner på gården igen, men ingen Betty. Jag visslade & ropade ner mot sjön och hörde inget men när jag vände om så bara stod hon där & viftade på svansen. Då kom tårarna, jag trodde ju för f-n att hundskrället hade gått för att lägga sig & dö. Man får ju lite konstiga tankar ibland. Väl inne igen så ser jag att ca 5-6 stygn har gått upp & det är ett jättehål som det rinner sårvätska ur. Lite sårtejp hittade jag & försökte dra ihop såret men tejpen fäste dåligt, så särskilt lyckat var det inte.

Inte precis så lätt att somna efter detta men jag lyckades till sist. Fick tag på vet i Hudik vid niotiden & vi bestämde att jag skulle komma upp till halv tolv för att hon skulle sy ihop henne igen. Väl framme på kliniken säger vet att Betty förmodligen kliat upp såret med tassen. Kändes skönt för jag hade lite ångest som släppt ut henne utan tratt. Betty blev sövd & fick dränering insatt samt blev ihopsydd igen.  Dessutom klippte vet ner klorna och brände dem samt la ett tassbandage för att hon inte skulle kunna klia sönder sig igen. Skriver mer ikväll
/Anna

Kommentarer
Postat av: Maria S

Vilken rysare! Förstår att du blev skiträdd!
Kramis, Maria

2005-12-03 @ 16:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback