Julfest med världens vackraste lucia!

Idag var det julfest på dagis & Indra skulle vara lucia för första gången i sitt liv. Jag köpte tidigare i veckan lucialinne & luciakrona. "En ljusstake!" var Indras första kommentar till kronan. Hon har inte varit villgt inställd till att ha den på huvudet så jag visste inte om hon skulle vägra på julfesten oxå. Däremot har hon pratat mycket om att hon & Tilda (bästis på dagis) skulle vara lucior & sjunga en sång: Blinka lilla stjärna. Hon har sagt det så många ggr & sjungit den jättemycket att jag började fundera på om de skulle ha ett eget nummer i lussetåget... Martin & jag kom i sista minuten till kyrkan och fick sitta ganska långt bak, men bredvid gången. Och tänka sig! Först i luciatåget går min älskade lilla tjej tillsammans med Tilda. Båda som lucior. De två minsta tjejerna gick allra först in i kyrkan. Det var så att man fick gåshud & tårar i ögonen. Min pyttelilla världsgoa, söta & vackra prinsessa!!! Tur att kameran var med. Birgitta hade digitalkamera så jag får se om det blev några bilder som jag kan lägga ut här.

Appropå digitalkamera så blir det nog vår julklapp till oss själva i år. Fast villkoret är att vi måste lära oss att bränna, så vi kan spara bilderna på cd. Man kan ju inte spara allt på hårddisk & disketter.

Igår plockade jag bort Bettys drän. Det gick utan problem, den här hunden måste vara världens snällaste. Hon ligger på sidan & lyfter på frambenet så att jag ska komma åt & fixa med såret hur mkt jag vill. Stygnen spar jag nog till slutet av nästa vecka. Betty tror nog att hon utför stora prestationer varje morgon & kväll nu. Vad gör hon då? Jo Martin eller jag kommenderar sitt & det belönas med en stor klump leverpastej, inte illa va'? Vad hon inte märkt ännu (klumpen slukas hel utan att tugga, bara lite slick på fingrarna efteråt) tabletten som är inbakad.

Trevlig helg på er alla! /Anna

Ps1 Det blev inget "solo" med blinka lilla... av Indra & Tilda, det var bara något som hennes fantastiska fantasi hade kommit på.

Ps2 Det var ju fler lucior i tåget oxå ifall någon undrar, men det var min tjej som var allra minst & vackrast. Ja lite partisk är jag väl ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback