Redan onsdag trots händelselösa dagar

Ojojoj vad tiden går fort när man har roligt... not. Dagarna trillar nog iväg ganska snabbt men de är rätt så trista, därav det lilla uppehållet i bloggen. Vad har hänt se'n i söndags då tro. Måndag & tisdag har det spöregnat = "varainneväder" tycker Betty. (Tack & lov *s*) Igår varbilen på verkstan & fick motorvärmare & uttag till kupévärmaren monterat. Snacka om att man blir handikappad av att vara utan bil! Jag lämnade Indra på dagis & åkte sedan & lämnade bilen. Vid lämnandet framförde jag mina innerliga önskningar om att bilen skulle vara klar till dagishämtningen. De kunde inte lova, men de skulle göra sitt bästa. Klockan 14.00 ringde jag & kollade hur det låg till, om det bara var en liten försening kunde jag ju skjuta lite på hämtningen. "Nja, vi behöver nog ha bilen till klockan fyra." Suck, bara att ringa farfar & be om skjuts. Fem i fyra ringde jag & kollade igen hur det låg till men: "Tja, vi behöver nog en tjugo minuter till." blev svaret denna gång. Kvart i fem ringde de äntligen & sa att bilen var klar. Ringa privattaxin George igen & sedan iväg & hämta bilen. Äntligen!  Ingen mat hade jag lyckats handla heller så det blev en sväng in på Shell för en bit korv & en liter mjölk. På kvällen var Indra & jag på babysimmet i Söderala och det var som vanligt jättemysigt. På hemvägen plockade vi upp Martin på tågstationen.

Idag onsdag har jag varit i Hudik & pluggat matte med mina klasskamrater. När vi for i morse så regnade det men under dagen blev det snö istället. Hoppas bara att det blir några minusgrader så att vi slipper detta slaskande som varit. Allt, precis allt blir ju så himla skitigt!!! Betty som älskar snö har surat lite för att hon måste vara inne. Vi gick en liiite längre sväng än kiss-svängen när vi var ut & svansen gick som en propeller på henne. Operationssåret sitter ju så risigt till att det inte är så lyckat med några långpromenader.

Imorgon ska jag ta bort dränen tänkte jag. Det som känns svårast är att såret ska hållas öppet ändå i nedre sårvinkeln. Ska jag peta bort sårskorpan då eller? Jag måste ringa vet & fråga. Jag åker i alla fall inte upp till Hudik för att de ska ta bort drän eller om en vecka när stygnen ska bort. Det borde jag väl fixa själv. Har ju gjort det på mig själv förut & på någon häst. Betty är ju dösnäll när jag gör rent såret, bara att be henne lägga sig & sedan tippa ikull henne. Hon ligger nästan på rygg trots att jag hämtar ren tvättlapp, vaselin etc. Jag kan inte tänka mig att hon skulle krångla när jag tar stygnen. Världens bästa vovve helt enkelt!

/Anna

Kommentarer
Postat av: Annika M

Oj, då var min bil inne samtidigt med din, min fick dom laga lite.... tog lååååååång tid.

Ha det så bra!

2005-12-09 @ 10:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback