En ridtur

En ridtur

Inte fullt så stämningsfullt var det


Idag har Indra & jag hälsat på Annas (inte jag) häst Kallie, ett varmblod på 165 cm. Han är rätt så bred över ryggen vill jag lova. Hur snäll & söt som helst. Både Indra och jag fick provrida. Jag har inte suttit på en häst på över två år tror jag. Men ändå så känner man sig som hemma i sadeln. Fast min träningsvärk från gårdagens pass kändes ju extra väl på hästryggen. Det finns en häst i stallet där Anna har Kallie som ägarna behöver hjälp med en gång i veckan. Lite sugen är jag ju. Det är en 16-årig arabvalack på 149 cm som har gått som distanshäst tidigare. Han heter Design & är hur söt som helst. Nu är han triangelmärkt och jag vet inte riktigt anledningen till detta. Vad jag förstått så hoppar de med honom så han kan ju inte vara så illa däran.

Oops nu börjar CSI dags att springa till soffan. Hare'!
/Anna

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter härligt med häst! Men ursäkta en kanske dum fråga... vad är triangelmärkt då drt gäller en häst? Långsamtgående fordon eller?

Postat av: Anna

Den är utdömd av veterinär och försäkringspengar är utbetalda, den får ej tävla. Det behöver inte alltid betyda att det är dags för regnbågsbron utan hästen kan ibland fortsätta som promenadhäst. Den är även märkt med en triangel därav namnet. Det går inte heller att försäkra om hästen. Blev du lite klokare nu? och du det finns inga dumma frågor, bara dumma svar!

2006-11-07 @ 10:43:12
Postat av: jana

Hej!
Vilken tur jag lästa Marias kommentar,annars hade det kommit en likadan fråga till!Men det var roligt men "långsamtgående fordon"!
Klart du ska ta dej an hästen,vilken dröm!!/Jana

2006-11-08 @ 14:21:58
Postat av: Annika M

Jag var och red på en islandshäst i går, så otroligt kul! För mig är det minst 10 år sen...
du kan tänka dig när den träningsvärken kommer! aj....

2006-11-09 @ 15:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback