Snöstorm

snöutsikt

Detta var vår utsikt idag


Betty behövde inte vänta länge på snön. Idag har det vräkt ner tung, blöt snö. Lycklgare vovve var det länge sedan jag såg. Hon snöbadade och borrade i snön med nosen, helt vild. Det blev en försiktig bilfärd till dagis i morse. Hur slirigt som helst var det med sommardäcken. Efter dagis åkte jag direkt till däckfirman och lade om  till vinterdäck. Skönt att ha grepp om vägen igen.



snötall

Två rejäla grenar small av denna tall i blåsten. Man ser stumparna som sticker ut. Ser kanske inte så stora ut på bilden, men betänk att tallen står nere vid sjön och sträcker sig ändå högt över garagetaket. Jag skulle gissa på att grenarna har en diameter på ca en decimeter. Man blir inte särskilt sugen på skogspromenader då...

/Anna


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket rusk-väder!!! Det är helt otroligt att det är mindre än en vecka mellan bilderna du la ut den 25:okt och dem i dag..... Kramelikram å blogga på!

2006-11-01 @ 11:35:11
Postat av: Anna

Ja, hualigen! Önskar mig tillbaka till den tidigare varianten. Kram på dig

2006-11-01 @ 17:20:02
Postat av: Maria

Å jag bara längtar tillbaka till Mallis...

Postat av: Maria

Kom igen nu Anna och uppdatera bloggen!!!

2006-11-03 @ 10:38:20
Postat av: Anna

Jag ska göra ett försök i kväll, promise! Denna j-la c-uppsats tar knäcken på mig. Jag lider av total (eller åtminstone partiell) skrivkramp. Jag tar med kameran ut när Betty får lunchprommis så blir det åtminstone några bilder. Det är bra tt du håller ställningarna i din blogg ialla fall. Kramis till dig

2006-11-03 @ 11:03:04
Postat av: Maria

Men så mycket annat viktigt gjort blir det ju inte för min del... Du har arbetsdiciplin du, Anna. All heder till dig!

2006-11-03 @ 11:42:33
Postat av: Anonym

hmm... arbetsdiciplin? det måste jag slå upp i en ordlista. Det som gjorde skrivkrampen partiell var ju att jag lyckades lägga in en kommentar *s*
Jag var ju inte sen till att tacka ja till fika så jag får väl inte ta åt mig allt för mkt heder

2006-11-03 @ 14:43:27
Postat av: jana

Hej!
Ja det är lite ruskigt när man tänker på hur fort det kan gå,med väder omslag!!
Nu är ju allt på väg bort med flera + grader.
I morgon är Tobias riktiga födelsedag,det ska bli spännande!
Hade tänkt spara in på lite krafter och inte ha nått stor kalas,men som det är nu så blev det ca 3 halvstora kalas,suck!+McDonalds för kompisarna.Jag hade ju turen att fylla 5 dagar före Tobias och det ska ju firas fast jag inte vill...
Men snart så är det över,fast det är ju kul ändå:)
Ha en bra helg!
Kram Jana

2006-11-03 @ 22:44:14
Postat av: anna

Hej. kikade in på din blogg och tycker den är trevlig. Fattade det som att du läser till lärare. Det gör jag också. Läser du matte som inriktning, eller? Själv läser jag svenskainriktning. Må gott. Anna

2006-11-04 @ 17:47:03
URL: http://annaspytt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback