Vackert men iskallt

sol

                   Solen sken från en klarblå himmel...



smultron

                   ...och det finns fortfarande smultron i landet


is

 Men vad är detta?
Jo, Det är ovansidan på våra solcellslampor som står i landet mitt i solen. Och ändå är det iskristaller på dem. Detta var klockan halv tolv idag.

Idag har det varit helt underbart väder men som sagt; iskallt brrr. Läkarbesöket idag gick bra. Jag fick massor av smärtstillande tabletter mot spänningshuvudvärken. Med massor menar jag verkligen massor, 300! tabletter fick jag med mig från apoteket. Det är väl inte konstigt att det finns människor som börjar missbruka tabletter. Det "lustiga" är att jag kan hämta ut ännu en gång inom ett år. Det är inte klokt ju!

Diagnosen (eller vad man ska kalla det) jag fick var kronisk inflammation i nacken som ger spänningshuvudvärk. Dessutom ska jag för huvudvärksdagbok i några månader. Jag ska också testa om det är migrän genom att utsätta mig för fysisk påfrestning (typ springa upp & ner för trappan till jag får puls) vid nästa gång jag får huvudvärk. Blir huvudvärken värre av puls så är det migrän. Blir det bara lika jävligt som innan så är det spänningshuvudvärk. (Ja, han uttryckte sig så, doktorn) Men man kan ha både och...

Nog om detta nu är det sovdags.
/Anna


Kommentarer
Postat av: Annika M

Men vilken härlig utsikt ni har!!!

2006-10-30 @ 15:44:41
Postat av: Anna

Ja, visst är den. Jag försöker komma ihåg att njuta av den varje dag. Det är lätt att man tar den för given när man ser den hela tiden.

2006-10-30 @ 18:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback